Des de l'Àrea de Salut de la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ) s'organitzaran, durant el proper trimestre, una sèrie de tallers pràctics, gratuïts i oberts a tothom, amb la nutrició esportiva i les pautes d'alimentació com a temàtiques centrals, a les diferents Representacions Territorials de l'FCBQ.
L'alimentació és un aspecte clau per a la recuperació dels nostres jugadors i de les nostres jugadores, després dels entrenaments i de la competició. Així mateix, esdevé una eina estratègica per a omplir els dipòsits d'energia i per a millorar els processos d'estrés i d'inflamació dels nostres teixits i, alhora, també és transcendental en el procés de lesió.
Amb l'objectiu i la voluntat de donar pautes creatives per elaborar snacks, posterior a les sessions d'entrenament o al partit; àpats en cas de lesions, malalties o processos que requereixen especial atenció, com el dèficit energètic, des de BQ Salut s'oferiran un reguitzell de tallers de nutrició, pràctics i funcionals, i oberts a tothom, a les Representacions Territorials federatives. Aquestes trobades formatives estaran impartides per nutricionistes especialitzades en l'esport en general, i en el bàsquet en particular.
En aquestes activitats, de caire pràctic, s'elaboraran receptes senzilles per a joves i no tan joves, on entraran en joc els diversos nutrients i vitamines que resulten necessaris per a poder portar una bona recuperació en els escenaris posteriors a un entrenament, partit, o a l'hora de tornar d'una lesió o malaltia.
El passat dilluns 1 de desembre ja es va dur a terme una primera sessió formativa, a càrrec de Carla Buixeda, dietista-nutricionista i col·laboradora de BQ Salut, amb les jugadores del Segle XXI.
Des de l'Àrea de Salut, us recordem alguns dels nutrients obligatoris que cal introduir a la dieta, durant la tornada a la competició després d'un període de baixa activitat, en una infografia de pautes nutricionals.
BQSalut és una de les àrees integrades dins de la Federació Catalana de Basquetbol i té l'objectiu de reduir la sinistralitat en el Bàsquet Català mitjançant la formació i la prevenció de lesions dels federats i federades. Aquesta àrea està coordinada per la Dra. Sílvia Treviño, metgessa especialista en medicina de l'esport, i des d'aquesta també es dona suport a l'organització de xerrades, jornades i tallers.