Classificació història d'Spar Girona i BAXI Manresa a l'EuroLeague Women i l'EuroCup Basketball

Les gironines accedeixen directament a la Final a Sis mentre que els manresans segellen el seu bitllet per a vuitens de final.

29-01-2026 10:00

L'Spar Girona s'ha classificat, per primera vegada a la seva història, per a la Final a 6 de l'EuroLeague Women 2025-26, que es disputarà a Saragossa entre els pròxims 15 i 19 d'abril. L'equip que entrena Roberto Iñiguez va segellar el seu passaport, de forma directa i evitant una ronda eliminatòria prèvia, amb una jornada d'antelació, en vèncer el Flammes Carolo Basket francès a Fontajau per un contundent 89-58. El domini a la pintura de la pivot Mariam Coulibaly (20 punts i 21 de valoració) i la clarividència anotadora de Chloe Bibby (21 punts i 28 de valoració) van encapçalar la rotació de Girona, que assegura matemàticament la seva presència a la capital d'Aragó com a un dels dos primers del Grup 'E', juntament amb el Galatasaray Cagdas Faktoring turc.

Per la seva banda, el BAXI Manresa també ha fet història en la seva estrena a l'EuroCup Basketball 2025-26 aconseguint el seu bitllet per a vuitens de final de la competició. El conjunt dirigit per Diego Ocampo va derrotar in extremis l'U-BT Cluj-Napoca romanès per 101-99 i, encara amb dues jornades per a tancar la fase regular, manté opcions intactes d'escalar fins a les dues primeres posicions del Grup 'A', que donen accés directe als 1/4 del campionat. Al Nou Congost, l'exhibició ofensiva del belga Retin Obasohan (29 punts i 33 de valoració), que travessa un extraordinari estat de forma, i la completa actuació del polivalent aler-pivot alemany Louis Olinde (18 punts i 8 rebots), van liderar els vermells, que se situen a un partit del Bahcesehir College Istanbul, l'actual segon classificat.

Barça i Joventut Badalona, en camí cap a la fase final

El quadre blaugrana, que prepara Xavi Pascual, continua immers en obtenir una treballada classificació per als playoffs de l'EuroLeague Basketball 2025-26. El planter barceloní, que avui jugarà a la pista de l'Olympiacos Piraeus grec, en el seu partit corresponent a la 25a jornada, ocupa el tercer esglaó de la taula classificatòria, a una victòria del Hapoel IBI Tel Aviv i del Fenerbahce Beko Istanbul, els líders actuals.

Pel que fa la Penya, novament amb el tècnic Dani Miret a la banqueta, els verd-i-negres comanden en solitari el Grup 'K' de la Basketball Champions League 2025-26, la darrera ronda prèvia a la disputa dels quarts de final. Els badalonins van superar l'Unicaja per 71-66 a l'Olímpic, en un matx que definia provisionalment el primer lloc, en què van sobresortir el base català Ricky Rubio (14 punts i 17 de valoració), el pivot croat Ante Tomic (13 punts, 7 rebots i 5 assistències) i l'escorta americà Cameron Hunt (11 punts). El bloc badaloní segueix en camí d'accedir a 1/4 d'una competició que es decidirà a la Final Four 2026 que es celebrarà, precisament, a Badalona.