GEiEG, Basket Almeda i TGN Bàsquet debuten amb triomf a la Lliga Catalana LF2

La competició continuarà aquest cap de setmana amb la segona jornada, on entraran en joc el Manresa CBF, la UE Mataró i el Segle XXI.

11-09-2025 20:26

La 22a edició de la Lliga Nacional Catalana Femenina 2 ja està en marxa. La competició ha començat aquest dijous 11 de setembre amb la participació d'un total de 9 equips que, repartits en tres grups, disputen una fase prèvia en format de lligueta tots contra tots (11, 13-14 i 20-21 de setembre).

El primer classificat de cada grup, així com també el millor segon classificat, obtindran un bitllet a la Final a Quatre, que se celebrarà al Pavelló Municipal de Llinars del Vallès el cap de setmana del 27 i 28 de setembre, dins del programa d'actes del municipi vallesà com a 'Capitalitat del Bàsquet Femení 2025'.

En la jornada inaugural, el GEiEG Pacisa va vèncer el Talenom Boet Mataró, vigent campió de la competició, per 54-48. Júlia Fernández (12 punts, 11 rebots i 19 de valoració) va liderar el triomf de les gironines, que sempre van dur la iniciativa en el marcador tot i la reacció final de les maresmenques, que en la segona jornada, aquest diumenge a Mataró, intentaran refer-se davant del Manresa CBF A (17.15h). 

Al Grup 2, el Basket Almeda va arrencar el torneig amb una clara victòria davant del Força Lleida (66-46). Carlota Díaz-Guerra, amb 22 punts i 20 de valoració, va dirigir el triomf del conjunt de Marc Roset, que en la segona jornada tindrà descans. Per contra, el Força Lleida tornarà a l'acció a casa contra el Romakuruma UE Mataró (dissabte, 19h).  

Per últim, al Grup 3, triomf del TGN Bàsquet A davant del Dishelec 65 Viladecans (72-65) en un duel molt igualat que es va haver de resoldre a la pròrroga. Al final del temps reglamentari el resultat era d'empat a 60, però les tarragonines van acabar imposant la seva llei al temps extra, amb Andrea Sisniega (20 punts i 24 de valoració) com a jugadora més destacada. En la segona jornada, el Dishelec 65 Viladecans jugarà a casa contra el Segle XXI, que s'estrenarà a la competició. Aquest matx es jugarà dissabte a les 18.30h.