Manresa CBF i Draft Gramenet a la Fase d'Ascens a la Lliga Femenina 2

El conjunt manresà i l'equip colomenc disputen la fase d'ascens a LF2, del 22 al 25 de maig de 2025, a les ciutats de Manresa i Las Palmas de Gran Canaria.

20-05-2025 12:00

Les ciutats de Manresa i Las Palmas de Gran Canaria seran l'escenari de la fase d'ascens a la Lliga Femenina 2, designades per la Comissió Executiva de la Federación Española de Baloncesto (FEB), que es celebra entre el 22 i 25 de maig de 2025. El Manresa CBF, campió de la segona edició de la Super Copa Femenina i amfitrió d'una de les seus, i el Don Martín - Draft Gramenet, sotscampió de la competició en guanyar la Final a Quatre d'Ascens d'Igualada, esdevindran els representants del Bàsquet Català en aquesta fase final per aconseguir plaça esportiva a LF2 en el curs 2025-26.

El Manresa CBF, entrenat per Marc Rovirosa, arriba a la fase d'ascens que disputaran al Nou Congost com a campió de la Super Copa Femenina, la competició femenina de màxim nivell en categoria sènior organitzada per la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ). Les manresanes van aconseguir el títol com a líders en solitari d'una extraordinària lliga regular, amb un gairebé impecable balanç de 24 victòries i 2 derrotes. Mariona Teixidó (11 punts, 8 rebots i 14 de valoració per partit), Maria Sall (5 punts, 7 rebots i 12 de valoració), Iona Garcia (10 punts, 3 rebots i 9 de valoració) i Queralt Ribera (7 punts i una de les millors triplistes de la categoria) destaquen com a puntals de les bagenques, el millor equip, tant a nivell ofensiu com defensiu, de la competició. L'equip magenta està enquadrat en el Subgrup '2' del Grup A, i competirà amb La Salle Versia de Bilbao, el Xerez Club Deportivo de Jerez de la Frontera i l'Aludium Lucentum Alicante.

Així mateix, el Draft Gramenet preparat per Marc Roset es desplaçarà a territori canari com a segon classificat, després de regnar a la Final a Quatre d'Ascens celebrada a Igualada, a inici del mes de maig. Les colomenques, prèviament, també havien registrat un consolidat segon lloc de la taula classificatòria, amb un fantàstic cartell general de 22 triomfs i 4 desfetes, i mostrant-se com un bloc molt sòlid i compacte, que ha dominat el grup, juntament amb el campió manresà. A Les Comes, les groc-i-negres, encapçalades per Marina Laborda (11 punts, 3 assistències i 14 de valoració), Joana Navarro (7 punts, 12 captures i 14 de valoració), i Merche Carrillo (8 punts, 7 rebots i 12 de valoració), van derrotar l'amfitrió Events - CB Igualada a semifinals i, posteriorment, van superar el Wecolors AB Premià en la final, obtenint un bitllet amb destí final a la Fase d'Ascens. Les de La Bastida formen part del Subgrup '3' del Grup B i es veuran les cares amb el Basket Eloy Villanueva de Santander, el CB El Palo Basket4life de Málaga i el CESUR Distrito Olímpico de Madrid.

Els altres combinats que competeixen per accedir a la Lliga Femenina 2 són Stadium Casablanca (Aragó), El Pilar-UPV (Comunitat Valenciana), CB Isla Bonita (Canàries), Universidad Deusto Loiola Indautxu (País Basc), Xerez Club Deportivo (Andalusia), Aludium Lucentum Alacant (Comunitat Valenciana) i La Salle Versia (País Basc), a Manresa; i l'amfitrió Spar Gran Canaria (Canàries), Instituto de Fertilidad (Illes Balears), CB Al-Qázeres (Extremadura), Femxa Celta UVigo (Galícia), Basket Eloy Villanueva (Cantàbria), CB El Palo Basket4life (Andalusia) i CESUR Distrito Olímpico (Madrid)Las Palmas de Gran Canaria.

Els 16 clubs participants es divideixen en 4 grups de 4 equips cadascun i es disputaran dues Fases d'Ascens, a Manresa (Grup A amb els Subgrups '1' i '2') i a Las Palmas de Gran Canaria (Grup B amb els Subgrups '3' i '4'). A cada subgrup es jugarà pel sistema de lliga, tots contra tots i a una única volta (3 jornades), de dijous 22 fins a dissabte 24 de maig. Els 4 vencedors de cadascun d'aquests Subgrups aconseguiran l'ascens esportiu a LF2, així com també els 2 conjunts que guanyin, diumenge 25 de maig, l'eliminatòria entre els segons classificats.

El darrer equip català en assolir la plaça esportiva a la categoria de bronze a nivell estatal, en la fase final 2023-24 va ser el CEJ L'Hospitalet, campió de la primera edició de la Super Copa. Prèviament, ho havia aconseguit, el curs 2022-23, el CEEB Tordera UniGirona.

FASE D'ASCENS LF2

1a jornada (dijous 22 de maig)

Subgrup 3 / 12:30h / Don Martín - Draft Gramenet - Basket Eloy Villanueva
Subgrup 2 / 20
:00h / Aludium Lucentum Alicante - Manresa CBF

2a jornada (divendres 23 de maig)

Subgrup 3 / 10:15h / CB El Palo Basket4life de Málaga - Don Martín - Draft Gramenet
Subgrup 2 / 20
:00h / Manresa CBF - Xerez Club Deportivo

3a jornada (dissabte 24 de maig)

Subgrup 3 / 10:15h / Don Martín - Draft Gramenet - CESUR Distrito Olímpico
Subgrup 2 / 20
:00h / La Salle Versia - Manresa CBF

Des de la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ) desitgem molta sort al Manresa CBF A i al Don Martín - Draft Gramenet per aquesta Fase d'Ascens a la Lliga Femenina 2.