Els Campionats d'Espanya de clubs infantil, cadet i júnior estrenen enguany nou format. Catalunya tornarà a ser present amb 18 equips.

Els Campionats d'Espanya de clubs de categoria infantil, cadet i júnior organitzats per la Federación Española de Baloncesto (FEB) estrenaran aquesta temporada un nou format, jugant-se en una mateixa setmana i seu les fins ara fases d'intersectors i fase final de cada campionat. Catalunya tornarà a ser, amb 18 conjunts, la federació amb més equips representats.

02-03-2011 00:00

A les categories infantil, cadet i júnior, masculina com femenina, Catalunya hi serà present amb tres equips a cada categoria i gènere, que seran els tres primers classificats finals dels Campionats de Catalunya de cada categoria. Així doncs, Catalunya tornarà a ser, amb un total de 18 equips, la federació amb més representació en aquests Campionats d'Espanya seguit de Canàries, amb 17; i Madrid, amb 16.

Pel que fa a les seus dels campionats d'enguany, Canàries albergarà el campionats infantil masculí (Lanzarote) i júnior femení (Sta Lucía-Vecindario); Galícia els campionats infantil femení (Vigo) i júnior masculí (Porriño i Tui); mentre que l'Aragó serà la seu dels campionats cadet masculí i femení (Zaragoza). Els Campionats d'Espanya Júnior es disputaran del 15 al 21 de maig, el Cadet del 29 de maig al 4 de juny, i l'Infantil del 19 al 25 de juny.

El Bàsquet Català va triomfar als Campionats d'Espanya del 2010 protagonitzant tres finals catalanes i amb presència d'un representant a les altres tres finals celebrades.

Els conjunts catalans van dominar els campionats de l'any passat en categoria infantil situant quatre equips a les dues primeres posicions, en nois com en noies. El Joventut de Badalona va ser el campió en nois, mentre que el FC Barcelona, sotscampió, i el Lab Nupel Sant Josep, 7è classificat; i en noies, el títol de campiones va ser pel Grupo Consultoria CBF Sarrià i el de sotscampones per la UE Mataró. El Femení Sant Adrià va ser 5è.

En categoria cadet, el FC Barcelona va ser el primer classificat masculí seguit del Joventut de Badalona, segon; mentre que el CBF Sarrià es va proclamar sotscampió en categoria cadet femenina. Femení Sant Adrià i Platges de Mataró van finalitzar a la 7a i 9a posició respectivament.

I pel que fa als júniors, el FC Barcelona es va proclamar campió d'Espanya Júnior masculí, mentre que el Joventut Badalona va ser 7è. En noies, el Platges de Mataró va ser el sotscampió.